Centriniame Klaipėdos terminale jau galima atlikti COVID-19 testus keliaujantiems

Jau daugiau nei metai, kai oro ir jūrų uostai dirba COVID-19 sukeltos pandemijos sąlygomis. Koncernui
priklausantis „Centrinis Klaipėdos terminalas“ (CKT) aptarnauja keltų linijas, jungiančias Klaipėdą su Švedijos bei Vokietijos uostais, ir vienas pirmųjų šalyje susidūrė su iššūkiais apsaugoti keleivius bei darbuotojus nuo užsikrėtimo koronavirusu.

Vasario 26 dieną CKT, pirmajame iš visų uostų Lietuvoje, pradėjo veikti sertifikuota „Synlab“ laboratorija. Keleiviai su išankstine registracija joje gali atlikti antigenų testus. Planuojama, kad rezultatai bus pateikiami greičiau nei per valandą. Tai padės užtikrinti Vokietijos ir Švedijos valstybių reikalavimus turėti neigiamą COVID-19 testo rezultatą keliaujantiems į šias šalis.

„Įvedus griežtą į Lietuvos Respubliką atvykstančių keleivių kontrolę susidūrėme su naujais iššūkiais. Buvo metas, kai keltai liko vienu iš nedaugelio būdų tautiečiams grįžti į tėvynę. Pandemijos akivaizdoje visų pirma reikėjo užtikrinti keltų įgulų, taip pat personalo – CKT ir KLASCO darbuotojų, sveikatą bei saugą. Džiaugiuosi, kad mums tai pavyko“, – sako K. Grigalauskas.

Pasak jo, 2020 metų pavasarį keleiviams PGR testai buvo imami keltuose, jiems tik atvykus į uostą. Šią užduotį vykdė Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) personalas kartų su Lietuvos karinių pajėgų tarnybomis.

Lengvųjų automobilių srautai buvo skirstomi, pagal Lietuvos savivaldybes, juos eskortuodavo policijos ekipažai. Kartu su Klaipėdos miesto savivaldybe CKT teko organizuoti autobusų reisus, kuriais dalis keleivių buvo vežami į šalia esančius viešbučius. Ten jie laukdavo tyrimų atsakymų.

„Paskutiniu metu Sveikatos apsaugos ministro, ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo, nurodymus gauname likus vos kelioms dienoms iki jų įsigaliojimo. Per tą laiką, koordinuojant veiksmus su NVSC, pasienio tarnybomis, keltų laivybos įmone DFSC, privalome užtikrinti sklandų jų įgyvendinimą.

Nepaisant visų šių papildomų procedūrų, visą šį laiką krovos paslaugas terminale teikiantis personalas dirbo profesionaliai ir savalaikiai. KLASCO ir CKT darbuotojai už tai yra verti padėkos“, – sako K. Grigalauskas.

Įvesti įvairūs nauji reikalavimai bei ribojimai pakoregavo ir įmonės veiklą. Teko prisitaikyti prie pokyčių, ieškoti efektyvių sprendimų.

Siekdama užtikrinti griežtus dezinfekcijos reikalavimus, valdybai pritarus, įmonė operatyviai įdiegė
inovatyvią patalpų dezinfekavimo ozonu sistemą. Ji yra pajėgi valyti ir dezinfekuoti apie tūkstančio kvadratinių metrų ploto bendro naudojimo patalpas.

„Ozonavimo sistema ne tik suskaido bakterijų, virusų, grybelių ar pelėsių sieneles, bet ir paralyžiuoja
vabzdžių, smulkių graužikų kvėpavimo sistemą. Taip pat užkerta kelią sklisti nemaloniems kvapams. Ši
sistema veikia pirmame ir antrame keleivių aptarnavimo ir administracinio pastato aukštuose, viešose
erdvėse“, – paaiškina CKT generalinis direktorius.

Ji aktyvuojama nakties metu, kai terminalas nedirba ir dezinfekuojamose patalpose nėra žmonių. Prieš
atidarant pastatą dezinfekuotos patalpos vėdinamos pasitelkiant rekuperacinę sistemą. Papildomai įmonė turi
įsigijusi ir mobilų – nešiojamą ozono įrenginį, skirtą iki 100 kvadratinių metrų ploto patalpoms dezinfekuoti.

„Juo gali naudotis mūsų klientai bei nuomininkai, pavyzdžiui, skubiai prireikus dezinfekuoti ne tik patalpas, bet ir autobusus arba lengvuosius automobilius. Šia modernia terminalo infrastruktūra naudojasi ne tik keleiviai, bet ir biurų patalpas terminale nuomojantys klientai“, – sako CKT vadovas.